Greek English

FAQ

- Πότε Χρειάζονται Αλλαγή τα Τακάκια και Πως θα το Καταλάβεις;
Αν κάθε φορά που πατάς το πεντάλ του φρένου ακούς έναν τσιριχτό θόρυβο, αυτό σημαίνει ότι τα τακάκια έχουν φθαρεί και χρειάζονται αλλαγή.

Καλό είναι αντικαθιστάς τα τακάκια κάθε 20 με 40.000 χιλιόμετρα. Ανάλογα με τη χρήση.

- Ποια είναι τα σημάδια ότι τα τακάκια χρειάζονται αλλαγή;
Συνήθως, μπορείς να καταλάβεις ότι τα τακάκια έχουν φθαρεί εξαιτίας της χαμηλής απόδοσης των φρένων. Για να είσαι σίγουρος όμως, τα παρακάτω είναι κάποια επιπλέον σημάδια που θα πέσουν στην αντίληψή σου:

  1. Τσιριχτός θόρυβος ή θόρυβος έντονης τριβής κάθε φορά που πατάς το πεντάλ του φρένου
  2. Το πεντάλ του φρένου μπορεί να είναι σε πιο χαμηλή θέση απ’ότι συνήθως
  3. Δονήσεις στο πεντάλ του φρένου ή το τιμόνι, που προειδοποιούν για έντονη τριβή
  4. Πολλή μαύρη σκόνη στις ζάντες του αυτοκινήτου (κυρίως στις μπροστινές)
  5. Χαμηλή απόδοση των φρένων

- Κάθε πότε πρέπει να αλλάζουμε λάδια;
Αυτή εξαρτάται από δύο βασικούς παράγοντες: τον τύπο του λιπαντικού και τις συνθήκες οδήγησης, ενώ συνιστάται η αλλαγή του λιπαντικού να γίνεται τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο.

Ωστόσο, όταν το αυτοκίνητο κινείται συνεχώς στην πόλη και συνέχεια σε χαμηλές ταχύτητες τότε καλό είναι η αλλαγή του λιπαντικού να γίνεται κάθε 6 μήνες (πάντα με βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή).

Επίσης καλό είναι να ελέγχεται η στάθμη του λιπαντικού κάθε 1.000 χιλιόμετρα και αν η κατανάλωση λαδιού είναι κάτι περισσότερο από 1 λίτρο, τότε πιθανώς να υπάρχει κάποια δυσλειτουργία ή διαρροή. Σε κάποια μοντέλα δικαιολογείται από τον κατασκευαστή μια ορισμένη κατανάλωση λαδιού. γι’αυτό ανατρέξτε στο εγχειρίδιο χρήσης.

Στην περίπτωση που ο κινητήρας καίει λάδια τότε τα καυσαέρια που εκπέμπει έχουν άσπρο καπνό και αποπνικτική οσμή. Σε ενδεχόμενο διαρροής ελέγξτε την τάπα του κάρτερ, τις φλάντζες, το μπλοκ του κινητήρα και του στροφάλου και στο ενδεχόμενο που έχουν «τρέξει» λάδια επισκεφθείτε άμεσα συνεργείο.

- Πότε χρειάζετε να αλλάξω τον ιμάντα χρονισμού του αυτοκινήτου μου;
Κατά μέσο όρο ένας ιμάντας χρονισμού προτείνετε να αλλάζετε περίπου στα 80.000χλμ ή κάθε 4 χρόνια, ωστόσο το έμπειρο μάτι ενός μηχανικού μπορεί να εντοπίσει πρόωρες φθορές στον ιμάντα μας.

- Τι είναι ένας ιμάντας χρονισμού και γιατί είναι σημαντικός;
Στο εσωτερικό του κινητήρα του αυτοκινήτου σας υπάρχουν δύο εξαρτήματα που ονομάζονται στρόφαλος και εκκεντροφόροι τα οποία πρέπει να λειτουργούν σε συγχρονισμό μεταξύ τους. Ο συγχρονισμός αυτός γίνετε λόγω του ιμάντα χρονισμού.

Ένας σπασμένος ιμάντας χρονισμού μπορεί να προκαλέσει σύγκρουση στα έμβολα και τις βαλβίδες κάτι που θα βλάψει σοβαρά τον κινητήρα και επισκευή θα έχει μεγάλο κόστος.

- Πώς μπορώ να ξέρω πότε να αντικαταστήσει ιμάντα χρονισμού μου;
Για να υπάρξουν εμφανή σημάδια ότι ο ιμάντας χρονισμού είναι έτοιμος να σπάσει θα πρέπει να έχει παραμεληθεί ιδιαίτερα η συντήρηση του και θα είμαστε τυχεροί που δεν έσπασε μέχρι τώρα. Γι’αυτό και προτείνετε πάντα η προληπτική αντικατάσταση του κάθε 80.000χλμ ή κάθε 4 χρόνια.

Επίσης, θα πρέπει να αλλάξετε τον ιμάντα εάν έχετε πρόσφατα αγοράσει ένα αυτοκίνητο για το οποίο δεν γνωρίζετε την ιστορία των επισκευών του. Είναι καλύτερα να αντικατασταθεί ο ιμάντας χρονισμού πρώτου προκαλέσει με μεγάλη ζημιά στον κινητήρα.

Επειδή η εργασία για την αλλαγή του ιμάντα χρονισμού συνήθως είναι χρονοβόρα, θα σας συμφέρει να την συνδυάσετε με άλλες συντηρήσεις στο όχημα σας. Όπως για παράδειγμα να εξετάσει το ενδεχόμενο αλλαγής σε όλα τα εξαρτήματα (γρανάζια και προεντατήρες) που πιθανώς να μην έχουν εμφανίσει βλάβη.